ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
Σελίδα 1 από 1
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR 2012 - 2013
ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ 1368(Α)- 1369(Α)
ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ 1368(Α)- 1369(Α)
Τα παιδιά και η δασκάλα του Α'1 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας σας ενημερώνουν για το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποίησαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012 - 2013, σε συνεργασία με την παιδική περιβαλλοντική οργάνωση Helmepa Junior, πρόγραμμα που υποβλήθηκε και επίσημα μέσω της υπεύθυνης Καινοτόμων Δράσεων της ΠΕ Θεσπρωτίας προς το Υπουργείο Παιδείας (Δείτε ΕΔΩ το έγγραφο υποβολής του προγράμματος με τους στόχους και τις δραστηριότητες).
Τίτλος του προγράμματός μας:
ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΑΒΙ
1. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ για ενημέρωση των γονέων και ευρύτερα της τοπικής κοινωνίας για τις δραστηριότητές μας στα πλαίσια του προγράμματος καθώς και προβολή των στόχων της Helmepa Junior:
http://prwtakia.blogspot.gr/2012/09/project.html
Το ιστολόγιο ξεκίνησε πριν ακόμη αρχίσουν τα μαθήματα και από τις πρώτες αναρτήσεις ενημερώσαμε αφενός για την παγκόσμια ημέρα καθαρισμού των ακτών το Σεπτέμβριο του 2012 και αφετέρου για την πρόθεση υλοποίησης περιβαλλοντικού προγράμματος. Όταν ήρθαν και τα παιδιά στο σχολείο και διαπιστώθηκε η επιθυμία τους να συμμετάσχουν σε πρόγραμμα προστασίας της θάλασσας και των ακτών, στείλαμε και σχετικό e-mail στην Helmepa Junior με τη διεύθυνση του ιστολογίου μας ώστε να παρακολουθούν και οι υπεύθυνοί της την πορεία των δραστηριοτήτων της τάξης μας.
Παράλληλα αξιοποιήσαμε και το φόρουμ https://faros.forumgreek.com που υπήρχε ήδη - στα πλαίσια της συνεργασίας του σχολείου μας με την Helmepa Junior και τα δύο προηγούμενα χρόνια.
https://faros.forumgreek.com/f50-forum
Η διαδικτυακή παρουσία μας σχετίζεται με τη δραστηριότητα αριθμός 14 του σχεδίου Δράσης της Helmepa Junior, για συνεργασία με τα τοπικά ΜΜΕ, καθώς επιτρέπει στα νέα μας να ταξιδεύουν και να αναδημοσιεύονται και σε δημοσιογραφικούς ιστότοπους της Θεσπρωτίας με μεγάλη αναγνωσιμότητα. Πχ στο Ράδιο Ηγουμενίτσα:
http://892fm.blogspot.gr/2013/05/2.html
ενώ το λινκ του ιστολογίου μας υπάρχει και στο site της Διεύθυνσης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας:
http://dipe.thesp.sch.gr/dipe_last/
δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε όλους τους εκπαιδευτικούς της περιοχής μας να ενημερώνονται για τις δραστηριότητές μας.
2. ΣΥΛΛΟΓΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΡΓΩΝ
α. Φυσικά υλικά της θάλασσας: Από την αρχή της χρονιάς ζητήθηκε από τους μαθητές να φέρουν στο σχολείο κοχύλια και βότσαλα με τα οποία στολίσαμε την περιβαλλοντική γωνιά της τάξης μας και αργότερα αξιοποιήσαμε για δημιουργία έργων (ζωγραφική σε βότσαλα).
β. Αξιοποίηση φυσικών υλικών για τη διδασκαλία της πρώτης ανάγνωσης
Σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο της τάξης:
http://prwtakia.blogspot.gr/2012/09/blog-post_27.html
Τα Πρωτάκια φτιάχνουν το ήτα με ηλιόσπορους.
Τα φυσικά υλικά αξιοποιήθηκαν επίσης στην πρώτη αρίθμηση (ξηροί καρποί για προσθέσεις και αφαιρέσεις μέχρι το 10 και φασόλια για τη δημιουργία δεκάδων) καθώς και στη δημιουργία μουσικών κουτιών που θα αναφερθούν και παρακάτω ως συνδυασμός με τη δραστηριότητα των κατασκευών από "άχρηστα" υλικά.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
3. ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΠΟ "ΑΧΡΗΣΤΑ" ΥΛΙΚΑ
α. Μουσικά κουτιά: Με μεταλλικά κουτιά από διάφορες συσκευασίες (πχ καφέ) και σπόρους από όσπρια ή ξηρούς καρπούς τα παιδιά κατασκεύασαν μουσικά κουτιά.
β. Χριστουγεννιάτικα στολίδια από "άχρηστα" υλικά
Αξιοποιήσαμε χαρτονένια κουτάκια (πχ από φάρμακα) και τον χαρτονένιο κύλινδρο από το χαρτί υγείας για δημιουργία χριστουγεννιάτικων στολιδιών (Άγιος Βασίλης και στολίδια για δέντρο):
Σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο της τάξης:
http://prwtakia.blogspot.gr/2012/11/blog-post_5598.html
γ. Πασχαλινά καλαθάκια από "άχρηστα" υλικά
Με πλαστικά κεσεδάκια από γιαούρτι και χαρτί γκοφρέ κατασκευάσαμε μικρά πασχαλινά καλαθάκια.
Σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο της τάξης:
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/04/blog-post_24.html
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Απο: Helmepa Junior <helmepajunior@helmepajunior.gr>
Στάλθηκε: 4:08 μ.μ. Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013
Θέμα: Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα του Περιβάλλοντος και των Ωκεανών
Αγαπητοί φίλοι,
Μία από τις δραστηριότητες που υπάρχουν στο Σχέδιο Δράσης του Προγράμματος, είναι και η «Δημιουργία μηνύματος για την Παγκόσμια Ημέρα του Περιβάλλοντος και των Ωκεανών», που γιορτάζονται στις 5 και 8 Ιουνίου αντίστοιχα. Στείλτε μας λοιπόν τα μηνύματά σας μέχρι την Πέμπτη 30 Μαΐου, για να τα προβάλουμε στα μέσα που διαθέτουμε.
Με εκτίμηση,
Γραμματεία Παιδικής HELMEPA
Αγαπητή Helmepa Junior,
σας στέλνουμε τα μηνύματα για την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος που δημιούργησαν οι ομάδες της τάξης μας:1368(Α) (αρχηγός Εύα Καράτζιου):
Θάλασσα σε αγαπώ
είσαι όνειρο πραγματικό!1369(Α) (αρχηγός Μάριος Λένης):
Θάλασσα σε αγαπώ
σε φροντίζω κάθε λεπτό!
Με εκτίμηση
η εθελόντρια εκπαιδευτικός
Μαρία Λαμπρίδου
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
5. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΟΥ ΥΓΡΟΤΟΠΟΥ ΤΟΥ ΔΕΛΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΑΜΑ
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα υγροτόπων και καθώς η πόλη μας, η Ηγουμενίτσα, έχει το προνόμιο να βρίσκεται πολύ κοντά σε έναν υπέροχο υγρότοτοπο, του Δέλτα του Καλαμά, δημιουργήσαμε ένα πρωτότυπο αλφαβητάρι που μπορείτε να το δείτε αναλυτικά εδώ:
https://faros.forumgreek.com/t632-topic
Μικρό δείγμα:
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η δραστηριότητα αυτή είναι αντίστοιχη της 5ης δραστηριότητας του φετινού σχεδίου δράσης της Helmepa Junior, με τίτλο: "Ο θαλάσσιος κόσμος". Εμείς αντίστοιχα δημιουργήσαμε τον κόσμο του υγρότοπου, του δικού μας υγρότοπου. Και για να γνωρίσουμε τον τόπο μας και για να τον προβάλουμε μέσω του διαδικτύου.
Παρόμοια δημιουργήσαμε και αξιοποιήσαμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς το αλφαβητάρι των λουλουδιών επιλέγοντας κυρίως λουλούδια του τόπου μας:
http://prwtakia.blogspot.gr/2012/09/blog-post_25.html
Όπως για παράδειγμα η σπάνια ραμόνδα η σερβική, από το Φαράγγι του Καλαμά.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα υγροτόπων και καθώς η πόλη μας, η Ηγουμενίτσα, έχει το προνόμιο να βρίσκεται πολύ κοντά σε έναν υπέροχο υγρότοτοπο, του Δέλτα του Καλαμά, δημιουργήσαμε ένα πρωτότυπο αλφαβητάρι που μπορείτε να το δείτε αναλυτικά εδώ:
https://faros.forumgreek.com/t632-topic
Μικρό δείγμα:
Κ κ___________________________
καλαμοκανάς
κορμοράνος ή καραμπουλάκα
κύκνοι
κύκνοι στο Δέλτα του ΚαλαμάΠΗΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ LA BASTIA
που αποτυπώνει με έξοχο τρόπο την εμορφιά του τόπου μας, της Θεσπρωτίας
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η δραστηριότητα αυτή είναι αντίστοιχη της 5ης δραστηριότητας του φετινού σχεδίου δράσης της Helmepa Junior, με τίτλο: "Ο θαλάσσιος κόσμος". Εμείς αντίστοιχα δημιουργήσαμε τον κόσμο του υγρότοπου, του δικού μας υγρότοπου. Και για να γνωρίσουμε τον τόπο μας και για να τον προβάλουμε μέσω του διαδικτύου.
Παρόμοια δημιουργήσαμε και αξιοποιήσαμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς το αλφαβητάρι των λουλουδιών επιλέγοντας κυρίως λουλούδια του τόπου μας:
http://prwtakia.blogspot.gr/2012/09/blog-post_25.html
Όπως για παράδειγμα η σπάνια ραμόνδα η σερβική, από το Φαράγγι του Καλαμά.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
6. ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΑΚΤΗΣ
Από τη συμμετοχή της τάξης μας στον καθαρισμό της παραλίας της πόλης μας.
Σχετική ανάρτηση εδώ: https://faros.forumgreek.com/t684-topic#3459
Η δραστηριότητα αυτή θα συνεχιστεί κατά την επίσκεψη της τάξης μας στο Δρέπανο της Ηγουμενίτσας, στις 7 Ιουνίου 2013.
Από τη συμμετοχή της τάξης μας στον καθαρισμό της παραλίας της πόλης μας.
Σχετική ανάρτηση εδώ: https://faros.forumgreek.com/t684-topic#3459
Η δραστηριότητα αυτή θα συνεχιστεί κατά την επίσκεψη της τάξης μας στο Δρέπανο της Ηγουμενίτσας, στις 7 Ιουνίου 2013.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
7. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΔΑΣΟΣ - ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΧΛΩΡΙΔΑΣ ΚΑΙ ΠΑΝΙΔΑΣ
Από την επίσκεψη της τάξης μας στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιππιάδας και στις όχθες της λίμνης Ζηρού. Τα παιδιά περπάτησαν στο παρόχθιο δάσος και οι υπεύθυνοι του κέντρου τα βοήθησαν να εντοπίσουν τα είδη της χλωρίδας και της πανίδας που υπάρχουν εκεί.
8. ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ
Μέτρηση οξυγόνου
Κατά την ίδια επίσκεψη τα παιδιά ασχολήθηκαν και με πειράματα. Μέτρησαν τη θερμοκρασία, το ph, τη σκληρότητα και το οξυγόνο των νερών της λίμνης.
Μέτρηση PH
Αναλυτική περιγραφή της επίσκεψης αναρτήθηκε στο ιστολόγιο της τάξης μας:
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/05/blog-post_28.html
και αναδημοσιεύτηκε στο Ράδιο Ηγουμενίτσας:
http://892fm.blogspot.gr/2013/05/2.html
9. ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΤΗΣ HELMEPA JUNIOR
Κατά την επίσκεψή μας στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας φροντίσαμε να ανταποδώσουμε τη φιλοξενία χαρίζοντας στους υπευθύνους του Κέντρου αφίσες, cd και άλλα υλικά από αυτά που μας προμηθεύει η Helmepa Junior.
Διανομή υλικού έχουμε κάνει και στις άλλες τάξεις του σχολείου μας ενώ θα μοιράσουμε και τις επόμενες μέρες με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος και σε καταστήματα και φορείς της περιοχής μας.
Από την επίσκεψη της τάξης μας στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιππιάδας και στις όχθες της λίμνης Ζηρού. Τα παιδιά περπάτησαν στο παρόχθιο δάσος και οι υπεύθυνοι του κέντρου τα βοήθησαν να εντοπίσουν τα είδη της χλωρίδας και της πανίδας που υπάρχουν εκεί.
8. ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ
Μέτρηση οξυγόνου
Κατά την ίδια επίσκεψη τα παιδιά ασχολήθηκαν και με πειράματα. Μέτρησαν τη θερμοκρασία, το ph, τη σκληρότητα και το οξυγόνο των νερών της λίμνης.
Μέτρηση PH
Αναλυτική περιγραφή της επίσκεψης αναρτήθηκε στο ιστολόγιο της τάξης μας:
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/05/blog-post_28.html
και αναδημοσιεύτηκε στο Ράδιο Ηγουμενίτσας:
http://892fm.blogspot.gr/2013/05/2.html
9. ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΤΗΣ HELMEPA JUNIOR
Κατά την επίσκεψή μας στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας φροντίσαμε να ανταποδώσουμε τη φιλοξενία χαρίζοντας στους υπευθύνους του Κέντρου αφίσες, cd και άλλα υλικά από αυτά που μας προμηθεύει η Helmepa Junior.
Διανομή υλικού έχουμε κάνει και στις άλλες τάξεις του σχολείου μας ενώ θα μοιράσουμε και τις επόμενες μέρες με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος και σε καταστήματα και φορείς της περιοχής μας.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Πολλές από τις δραστηριότητές μας αφορούσαν και τη γνωριμία των παιδιών με το χώρο της ναυτιλίας αφού και ο τίτλος του προγράμματός μας δείχνει πως αυτό ακριβώς αποτελούσε και έναν από τους βασικούς στόχους του προγράμματος.
Επισκεφθήκαμε το παλιό λιμάνι της Ηγουμενίτσας που είναι δίπλα ακριβώς στο σχολείο μας, μελετήσαμε πλούσιο έντυπο υλικό, ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε πλοία, τραγουδήσαμε σχετικά τραγούδια κλπ.
10. ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ
Σχετικές αναρτήσεις στο φόρουμ της τάξης που αξιοποιήθηκαν στις ώρες της ευέλικτης ζώνης για να γνωρίσουν τα παιδιά τους τύπους των πλοίων και πώς είναι κατασκευασμένο ένα καράβι:
https://faros.forumgreek.com/t670-topic
Με βάση τη συγκεκριμένη ανάρτηση τα παιδιά έκαναν και σχετικά πειράματα ευστάθειας στην μπανιέρα του σπιτιού τους.
Η δραστηριότητα αυτή συνδυάστηκε με τη διδασκαλία της ενότητας "Καράβια" στο μάθημα της Γλώσσας και τα παιδιά έγραψαν σχετικές εκθεσούλες (ανάλογες και με την ηλικία τους και την τάξη τους):
https://faros.forumgreek.com/t678-topic
Με τις εκθέσεις των παιδιών μας δόθηκε και πάλι η ευκαιρία να μελετήσουμε τους διαφορετικούς τύπους πλοίων ανάλογα με το καράβι που περιέγραψε το κάθε παιδί.
Δημιουργήσαμε επίσης την αλφαβήτα που αρμενίζει, και για κάθε γράμμα της αλφαβήτας βρήκαμε και ένα τουλάχιστον τύπο πλοίου.
ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
Α αεροπλανοφόρο - αλιευτικό - ακτοπλοϊκά - ακταιωρός - αντιτορπιλικό
Β βάρκα - βαθυσκάφος - βυθοκόρος
Γ γολέτα - γόνδολα - γαλέρα
Δ δεξαμενόπλοιο - δρόμων
Ε επιβατικό - εμπορικό
Ζ ζωάδικα
Η ημερόπλοια - ημιολία
Θ θαλαμηγός - θωρηκτό
Ι ιστιοφόρο - ιστιοπλοϊκό - ιστιοσανίδα
Κ καΐκι - κοντέινερ - κρουαζιερόπλοιο
Λ λέμβος- λιμνόπλοιο - λίμπερτυ
Μ μούλος - μαούνα - μότορ σιπ - μονόξυλο
Ν νάβα - νοσοκομειακό - νήες - ναυογοσωστικό
Ξ ξύλινα σκάφη - ξηρού φορτίου
Ο ολκάς - οχηματαγωγά
Π παντόφλα - πυραυλάκατος - πολεμικό - ποντοπόρα - πολάκα - πυροσβεστικό
Ρ ρυμουλκό - ΡΟ ΡΟ -
Σ σκούνα - σωσίβια λέμβος - σακολέβα
Τ τριήρης - τάνκερ - τράτα
Υ υδροφόρα - υποβρύχιο - υπερωκεάνιο - υδροπλάνο
Φ φέρυ μποτ - φουσκωτό - φρεγάτα - φαρόπλοιο - φορτηγό
Χ χόβερ κραφτ - χάρτινα
Ψ ψαρόβαρκα - ψυγεία
Ω ωκεανογραφικά
Σχετικές αναρτήσεις στο φόρουμ που συνοδεύονται και από φωτογραφίες και σχετικές πληροφορίες:
https://faros.forumgreek.com/t673-topic
https://faros.forumgreek.com/t679-topic
11. ΝΑΥΤΙΚΟ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ
Τέλος δημιουργήσαμε και ένα σχετικό σταυρόλεξο:
https://sites.google.com/site/prwtakia/euelikte-zone/e-alphabeta-armenizei
και που μπορεί όποιος θέλει να το λύσει και μέσω διαδικτύου.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
12. ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΠΛΟΙΟ
Πολλές φορές κατασκευάσαμε τα δικά μας πλοία αυτή τη χρονιά. Γιατί στους στόχους του προγράμματος δεν ήταν απλά η περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών αλλά και η γνωριμία τους με το χώρο της ναυτιλίας. Έτσι ζωγραφίσαμε πλοία, φτιάξαμε βαρκούλες από χαρτί, ιστιοφόρα με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδα για κατάρτι, καραβάκια με μπουκάλι αλλά και σκελετούς πλοίων για να μελετήσουμε πώς κατασκευάζεται ένα αληθινό καράβι.
Σχετική ανάρτηση και περισσότερες κατασκευές εδώ:
https://faros.forumgreek.com/t679-topic
Πολλές φορές κατασκευάσαμε τα δικά μας πλοία αυτή τη χρονιά. Γιατί στους στόχους του προγράμματος δεν ήταν απλά η περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών αλλά και η γνωριμία τους με το χώρο της ναυτιλίας. Έτσι ζωγραφίσαμε πλοία, φτιάξαμε βαρκούλες από χαρτί, ιστιοφόρα με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδα για κατάρτι, καραβάκια με μπουκάλι αλλά και σκελετούς πλοίων για να μελετήσουμε πώς κατασκευάζεται ένα αληθινό καράβι.
Σχετική ανάρτηση και περισσότερες κατασκευές εδώ:
https://faros.forumgreek.com/t679-topic
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
13. ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩ
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω τα Πρωτάκια πραγματοποίησαν και αρκετά πειράματα, όπως για την ευστάθεια των πλοίων (10η δραστηριότητα της τάξης μας) ή μετρήσεις για την ποιότητα του νερού κατά την επίσκεψη στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας.
Δόθηκαν επίσης οδηγίες στα παιδιά για πραγματοποίηση και πειραμάτων κατάλληλων για την ηλικία τους από τον κατάλογο που προτείνει η Helmepa Junior.
Σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο της τάξης:
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/03/blog-post_14.html
και στο φόρουμ της τάξης:
https://faros.forumgreek.com/t670p15-topic
Συγκεκριμένα παίξαμε και ερευνήσαμε:
α. Τον κύκλο του νερού
β. Τον καθαρισμό της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα
γ. Το θάψιμο των σκουπιδιών
με βάση τις οδηγίες που αναφέρονται στο σχέδιο δράσης της Helmepa Junior:
https://sites.google.com/site/prwtakia/helmepa-junior
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω τα Πρωτάκια πραγματοποίησαν και αρκετά πειράματα, όπως για την ευστάθεια των πλοίων (10η δραστηριότητα της τάξης μας) ή μετρήσεις για την ποιότητα του νερού κατά την επίσκεψη στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας.
Δόθηκαν επίσης οδηγίες στα παιδιά για πραγματοποίηση και πειραμάτων κατάλληλων για την ηλικία τους από τον κατάλογο που προτείνει η Helmepa Junior.
Σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο της τάξης:
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/03/blog-post_14.html
και στο φόρουμ της τάξης:
https://faros.forumgreek.com/t670p15-topic
Συγκεκριμένα παίξαμε και ερευνήσαμε:
α. Τον κύκλο του νερού
β. Τον καθαρισμό της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα
γ. Το θάψιμο των σκουπιδιών
με βάση τις οδηγίες που αναφέρονται στο σχέδιο δράσης της Helmepa Junior:
https://sites.google.com/site/prwtakia/helmepa-junior
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
14. ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΤΩΝ
Δημιουργία ναυτικής ιστορίας με πειρατές και κρυμμένους θησαυρούς, στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και για να γνωρίσουμε τις παλιές εποχές της ναυτιλίας.
Σχετική ανάρτηση εδώ: https://faros.forumgreek.com/t669-topic
Συνδυάσαμε τη δραστηριότητα με σχετικά "πειρατικά" τραγούδια και δραματοποιήσαμε την ιστορία.
Δημιουργία ναυτικής ιστορίας με πειρατές και κρυμμένους θησαυρούς, στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και για να γνωρίσουμε τις παλιές εποχές της ναυτιλίας.
Σχετική ανάρτηση εδώ: https://faros.forumgreek.com/t669-topic
Συνδυάσαμε τη δραστηριότητα με σχετικά "πειρατικά" τραγούδια και δραματοποιήσαμε την ιστορία.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
15. ΚΑΡΕΤΤΑ ΚΑΡΕΤΤΑ
Αξιοποιώντας τα τελευταία μαθήματα από το βιβλίο της Γλώσσα, που μιλούν για την Καρέττα Καρέττα, και σε συνδυασμό με τα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος για τα ζώα που διδασκόμαστε την ίδια περίοδο, ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τις θαλάσσιες χελώνες και τους κινδύνους που διατρέχουν.
Στις ομάδες δόθηκε πλούσιο υλικό από το σωματείο ΑΡΧΕΛΩΝ (που είναι ειδικευμένο στην προστασία των θαλάσσιων χελωνών): Βιβλία, αφίσες, ζωγραφιές κλπ.
Διαβάσαμε επίσης την ιστορία της Σμαραγδένιας, από το βιβλιαράκι της CYMEPA και τα παιδιά απέδωσαν με ζωγραφιές όσα θησαύρισαν:
Αξιοποιώντας τα τελευταία μαθήματα από το βιβλίο της Γλώσσα, που μιλούν για την Καρέττα Καρέττα, και σε συνδυασμό με τα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος για τα ζώα που διδασκόμαστε την ίδια περίοδο, ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τις θαλάσσιες χελώνες και τους κινδύνους που διατρέχουν.
Στις ομάδες δόθηκε πλούσιο υλικό από το σωματείο ΑΡΧΕΛΩΝ (που είναι ειδικευμένο στην προστασία των θαλάσσιων χελωνών): Βιβλία, αφίσες, ζωγραφιές κλπ.
Διαβάσαμε επίσης την ιστορία της Σμαραγδένιας, από το βιβλιαράκι της CYMEPA και τα παιδιά απέδωσαν με ζωγραφιές όσα θησαύρισαν:
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
16. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
Οι ομάδες της τάξης μας συμμετείχαν και στο διαγωνισμό ζωγραφικής της Helmepa Junior:
Το έργο των κοριτσιών
Το έργο των αγοριών
Συμμετείχαμε επίσης και στην ψηφοφορία για την ανάδειξη των καλύτερων έργων.
Σχετικές αναρτήσεις:
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/02/helmepa-junior.html
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/02/blog-post_14.html
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/04/helmepa-junior.html
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/05/helmepa-junior.html
Οι ομάδες της τάξης μας συμμετείχαν και στο διαγωνισμό ζωγραφικής της Helmepa Junior:
Το έργο των κοριτσιών
Το έργο των αγοριών
Συμμετείχαμε επίσης και στην ψηφοφορία για την ανάδειξη των καλύτερων έργων.
Σχετικές αναρτήσεις:
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/02/helmepa-junior.html
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/02/blog-post_14.html
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/04/helmepa-junior.html
http://prwtakia.blogspot.gr/2013/05/helmepa-junior.html
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
17. ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Στις παραπάνω δραστηριότητες θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και το πλούσιο αφιέρωμα που κάναμε στο φόρουμ της τάξης μας με αφορμή την παγκόσμια ημέρα του νερού:
Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό - 22 Μαρτίου 2013
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΔΩ: https://faros.forumgreek.com/t677-topic
(και προσέξτε ότι αποτελείται από 4 σελίδες, για να δείτε όλο το υλικό που ανεβάσαμε)
Μέσα από το αφιέρωμα αυτό προβάλαμε και την αξία του νερού αλλά και τα νερά της ιδιαίτερης πατρίδας μας.
Από τις όχθες του ποταμού Καλαμά (Θεσπρωτία)
Ταυτόχρονα προετοιμάσαμε τους μαθητές για την επίσκεψη στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας και τη λίμνη Ζηρού όπου και παρακολούθησαν το πρόγραμμα: Η ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ ΤΟΥ ΖΗΡΟΥ.
Λίμνη Ζηρού (Φιλιππιάδα)
Και η παρέα της τάξης μας στις όχθες της λίμνης Ζηρού
με τον κ. Βαγγέλη Ντάκουλα, αναπληρωτή υπεύθυνο του ΚΠΕ Φιλιππιάδας
Στις παραπάνω δραστηριότητες θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και το πλούσιο αφιέρωμα που κάναμε στο φόρουμ της τάξης μας με αφορμή την παγκόσμια ημέρα του νερού:
Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό - 22 Μαρτίου 2013
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΔΩ: https://faros.forumgreek.com/t677-topic
(και προσέξτε ότι αποτελείται από 4 σελίδες, για να δείτε όλο το υλικό που ανεβάσαμε)
Μέσα από το αφιέρωμα αυτό προβάλαμε και την αξία του νερού αλλά και τα νερά της ιδιαίτερης πατρίδας μας.
Από τις όχθες του ποταμού Καλαμά (Θεσπρωτία)
Ταυτόχρονα προετοιμάσαμε τους μαθητές για την επίσκεψη στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας και τη λίμνη Ζηρού όπου και παρακολούθησαν το πρόγραμμα: Η ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ ΤΟΥ ΖΗΡΟΥ.
Λίμνη Ζηρού (Φιλιππιάδα)
Και η παρέα της τάξης μας στις όχθες της λίμνης Ζηρού
με τον κ. Βαγγέλη Ντάκουλα, αναπληρωτή υπεύθυνο του ΚΠΕ Φιλιππιάδας
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Αυτά και πολλά ακόμη ζήσαμε φέτος στα πλαίσια του προγράμματος που υλοποιήσαμε σε συνεργασία με την Helmepa Junior. Το μικρό καραβάκι μας έκανε ταξίδια και ταξίδια και μένουν ακόμη να μπουν οι τελευταίες πινελιές στις δυο βδομάδες που απομένουν ως τη λήξη του σχολικού έτους.
Πχ την Παρασκευή, 7 Ιουνίου 2013, θα επισκεφθούμε το Δρέπανο, τη μεγάλη παραλία της πόλης μας, της Ηγουμενίτσας. Εκεί και θα κάνουμε συμβολικό καθαρισμό ενόψει και της Παγκόσμιας ημέρας Περιβάλλοντος και καταγραφή των σκουπιδιών που θα εντοπίσουμε.
Θα πρέπει επίσης να αναφέρουμε πως η υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων και η επίσκεψη μιας τάξης σε Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπως αυτό που κάναμε κι εμείς στη Φιλιππιάδα, προϋποθέτει και την παρακολούθηση ειδικών σεμιναρίων από τον εκπαιδευτικό της τάξης. Έτσι και η δασκάλα της τάξης για την επιτυχία του προγράμματος παρακολούθησε τρία διαφορετικά σεμινάρια κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου, τριήμερης διάρκειας το καθένα και ένα μονοήμερο:
1. Στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας με θέμα «Μέθοδοι και αρχές προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Οι επιπτώσεις των παραγωγικών δραστηριοτήτων στα υδάτινα συστήματα».
http://paideia.forumotion.com/t1204-topic
http://paideia.forumotion.com/t1209-topic
2. Στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας: "Οι τέχνες στην περιβαλλοντική εκπαίδευση - η φύση στο ηπειρώτικο τραγούδι"
http://paideia.forumotion.com/t1287-topic
3. Στο ΚΠΕ Λευκίμμης στην Κέρκυρα: «ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ»
http://paideia.forumotion.com/t1349-topic#3687
http://paideia.forumotion.com/t1367-topic
http://paideia.forumotion.com/t1407-topic
Στα πλαίσια αυτού του σεμιναρίου μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε και εισήγηση παρουσιάζοντας την υλοποίηση του προγράμματος της Helmepa Junior στο σχολείο μας και την αξιοποίηση του διαδικτύου στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
4. Στο ΚΠΕ Αράχθου Άρτας: «Αμβρακικός. Πουθενά αλλού στη γη»
http://paideia.forumotion.com/t1614-topic
http://paideia.forumotion.com/t1623-topic
http://paideia.forumotion.com/t1642-topic
Να σημειώσω ότι τα σεμινάρια αυτά γίνονται εκτός ωρών εργασίας του εκπαιδευτικού, καλύπτεται συνήθως το κόστος διαμονής όταν είναι πολυήμερα και μέρος της διατροφής. Τα μεταφορικά όμως έξοδα τα πληρώνει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός.
Όπως από την τσέπη του πληρώνει πολλές φορές ο εκπαιδευτικός και έξοδα για την υλοποίηση του προγράμματος στην τάξη του αφού πλέον δεν προβλέπεται σχετικό κονδύλιο όπως συνέβαινε μέχρι πρόπερσι.
Από την άποψη αυτή χρωστάμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Helmepa Junior γιατί σε καιρούς δύσκολους είναι ένας από τους ελάχιστους φορείς περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που παρέχει πλούσιο υλικό αλλά και συνεχή υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς που δηλώνουν συμμετοχή στο πρόγραμμά της. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο που την προτιμούμε.
Η περιβαλλοντική εκπαίδευση από τη φύση της στηρίζεται στον εθελοντισμό και στο δόσιμο ψυχής, κι ο δάσκαλος που θα θελήσει να κάνει περιβαλλοντικό πρόγραμμα δεν μπορεί παρά σε αυτά ακριβώς να στηριχτεί αλλά και να τα εμφυσήσει και τους μαθητές του. Κι όχι με λόγια και μόνο αλλά με έργα. Για τούτο και αναφέρθηκαν και τα παραπάνω στοιχεία, το αφανές φόντο ενός περιβαλλοντικού προγράμματος. Και να τονίσω εδώ πως και αυτός ο στόχος του προγράμματος πέτυχε αφού τα παιδιά με ιδιαίτερη αγάπη και προθυμία αγκάλιασαν όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος. Μάλιστα τις παραμονές του Πάσχα όργωσαν με τα μικρά τους ποδαράκια την Ηγουμενίτσα λέγοντας κάλαντα για να εξασφαλίσουν μέρος των εξόδων για την επίσκεψη στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας. (107 ευρώ σύνολο) Τους αξίζει και για τούτο ένα μεγάλο μπράβο.
Όμοια πρέπει να ευχαριστήσουμε το φορέα που μας χορήγησε εκατό ευρώ (επιμένοντας όμως να κρατήσει την ανωνυμία του) και για τον ίδιο λόγο, την επίσκεψη στη Φιλιππιάδα.
Έτσι και καταφέραμε τελικά να πάμε επιβαρύνοντας τους γονείς μόνο με 2 ευρώ ανά παιδί. Τους γονείς που τους χρωστάμε πολλά ευχαριστώ και για την υλική τους υποστήριξη αλλά και την έμπρακτη κατά την υλοποίηση των δραστηριοτήτων μας. Ήρθαν μαζί μας και στη Φιλιππιάδα και στον καθαρισμό της ακτής στον ποδηλατόδρομο της Ηγουμενίτσας αλλά και βοήθησαν τα παιδιά στις δραστηριότητες που είχαν για το σπίτι.
Ευχαριστούμε και όσους πρόβαλαν τις δραστηριότητες της τάξης μας, όπως για παράδειγμα το ιστολόγιο του Ράδιο Ηγουμενίτσα ή και όσους τόνωσαν το ηθικό μας με τα επαινετικά τους σχόλια.
Προσωπικά ευχαριστώ ιδιαιτέρως και την κ. Ειρήνη Παπαχρήστου, υπεύθυνη των Καινοτόμων Δράσεων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας για την όλη υποστήριξη στην υλοποίηση του προγράμματος και βέβαια τις ευκαιρίες που μου έδωσε για επιμόρφωση σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Ευγνώμονες είμαστε, οι μαθητές μου κι εγώ, και προς τη Διεύθυνση της ΠΕ Θεσπρωτίας, που συμπεριέλαβε το λινκ του ιστολογίου μας στο σάιτ της και ιδιαιτέρως προς τον κ. Νάτση Κωνσταντίνο, το Διευθυντή της ΠΕ Θεσπρωτίας που πάντα βρίσκει τον τρόπο να μας ενθαρρύνει για την ανάληψη προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων.
Ευχόμαστε σε όλους καλό καλοκαίρι και στους μικρούς εθελοντές της τάξης μας να χορτάσουν παιγνίδι κοντά στη μεγάλη αγαπημένη τους, τη θάλασσα! Πραγματικά το αξίζουν! Γιατί έναν ολόκληρο χρόνο έδωσαν όλες τους τις δυνάμεις όχι μόνο για να μάθουν γράμματα αλλά και για όλα τα άλλα που ξεχωρίζουν τον αληθινά μορφωμένο άνθρωπο από τον απλά γραμματισμένο. Και η εθελοντική δράση για την προστασία του περιβάλλοντος είναι ένα από αυτά και μάλιστα από τα πλέον σημαντικά στην εποχή μας. Αφού η Γη παραμένει το ένα και μοναδικό μας σπίτι και δυστυχώς το περιβάλλον βρίσκεται σε κίνδυνο...
Η δασκάλα του Α' 1
Μαρία Λαμπρίδου
Μαρία Λαμπρίδου
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ HELMEPA JUNIOR ΕΔΩ:
http://www.helmepajunior.gr
http://www.helmepajunior.gr
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
Οι 19 μικροί εθελοντές που ξεκίνησαν το πρόγραμμα.
Αργότερα προστέθηκε και ο Φώτης αλλά μας έφυγε ο Σωτήρης. 19 λοιπόν και πάλι.
8 αγόρια και 11 κορίτσια.
Χωρισμένοι σε Δελφίνια, Γοργόνες, Καβουράκια και Χταπόδια για τις ανάγκες του μαθήματος και της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, αλλά σε αγόρια και κορίτσια για το πρόγραμμα της Helmepa. Έτσι αποφάσισαν τα ίδια τα Πρωτάκια. Και μόνα τους διάλεξαν και τους αρχηγούς τους, την Εύα, τα κορίτσια, το Μάριο, τα αγόρια.
Όλοι μαζί όμως, σαν μια ψυχή, στον ωραίο αγώνα για περιβάλλον.
Και για θάλασσες και ακτές πάντα καθαρές!
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
Μερικές ακόμη φωτογραφίες από τον καθαρισμό της παραλίας Δρέπανο της Ηγουμενίτσας, στις 7 Ιουνίου 2013, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος:
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
Ο αγώνας για την περισυλλογή των σκουπιδιών αλλά ταυτόχρονα και η καταγραφή της ποσότητας και του είδους τους για να μπορέσουν οι μικροί εθελοντές να βγάλουν τα αναγκαία συμπεράσματα. Πώς γέμισε η παραλία σκουπίδια; Ποιος φταίει;
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
- Σκουπίδι, σκουπιδάκι, γρήγορα στη θέση σου!!!
Και το Ευάκι τρέχει να ρίξει το μεγάλο κίτρινο σκουπίδι στη σακούλα που κρατάει η Μαριλένα.
Να όμως που έρχεται και ο Φίλιππος, κρατώντας με καμάρι ένα γαλάζιο σκουπίδι που βρήκε. Θα το πάει στη σακούλα των αγοριών, που κρατάει ο Μάριος.
Πριν όμως πέσουν τα σκουπίδια στη σακούλα, η Εύα και ο Σταμάτης θα πρέπει να ενημερώσουν το Δημήτρη που κρατάει σημειώσεις τι και τι σκουπίδια είναι αυτά!
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
- Έι, κοίτα εκεί! Σου γλίτωσε ένα σκουπίδι, φωνάζει η Μαρία στη Μάγδα.
- Πωπώ, η σακούλα γέμισε! Καλέ πόσα σκουπίδια έχει αυτό το Δρέπανο!
- Αααααα! ο Φώτης βρήκε ... θησαυρό! Τι μεγάλο κουτί είναι αυτό! Μα γιατί πετάνε τα σκουπίδια στην παραλία, αφού δίπλα ακριβώς είναι ο κάδος!
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
- Δε χωράνε άλλα, λέει η Γωγώ. Χρειαζόμαστε καινούργια σακούλα!
Και για δες τι άλλα κουβαλάνε τα κορίτσια... Πού θα τα βάλουμε τόσα σκουπίδια;
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
Απίστευτα μεγάλος ο αριθμός των πλαστικών μπουκαλιών που βρήκαμε πεταμένα. Και ξέρετε, το πλαστικό κάνει πάρα πολλά χρόνια να λιώσει...
Όμως τα πλαστικά μπορούν και να ανακυκλωθούν. Μήπως πρέπει στο σημείο αυτό να μπει και ένας μπλε κάδος ανακύκλωσης εκτός από τον κανονικό;
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
Γιούχου, η σακούλα γέμισε! Η παραλία πλέον έχει λιγότερα σκουπίδια!
Και τα αγόρια κατάφεραν να γεμίσουν τη δική τους σακούλα. Αν και ήταν πολύ λιγότεροι από τα κορίτσια. Όταν όμως υπάρχει θέληση, όλα γίνονται!
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Απ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ HELMEPA JUNIOR
Δρέπανο, σε αγαπώ, είσαι όνειρο πραγματικό!
Θάλασσα, σε αγαπώ, θα σε φροντίζω κάθε λεπτό!
Θάλασσα, σε αγαπώ, θα σε φροντίζω κάθε λεπτό!
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 1035
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|