ΛΟΥΡΟΣ: Πόσα προσφέρει ένα ποτάμι!

Σελίδα 2 από 2 Επιστροφή  1, 2

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Απ: ΛΟΥΡΟΣ: Πόσα προσφέρει ένα ποτάμι!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Μαϊος 20, 2012 3:17 pm


Για να μετρήσουμε καλύτερα τους βιοδείχτες διαχωρίζουμε το νερό και ρίχνουμε τα υπόλοιπα υλικά σε ένα πιο φαρδύ δοχείο.


Η φωτογραφία δεν μπορεί βέβαια να βοηθήσει να ξεχωρίσει κάποιος τι είναι ζωντανό και τι άψυχο από το δείγμα αυτό που συλλέξαμε από την κοίτη του παραπόταμου...

ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 1032
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΛΟΥΡΟΣ: Πόσα προσφέρει ένα ποτάμι!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Μαϊος 20, 2012 3:52 pm

Εκτός από τις επισκέψεις στο πεδίο οι εκπαιδευτικοί παρακολουθήσαν στα πλαίσια του τριήμερου σεμιναρίου και αρκετές διαλέξεις στους χώρους του ΚΠΕ Φιλιππιάδας.


Ο κ. Κώστας Χρυσαφίδης, καθηγητής του πανεπιστημίου Αθηνών, ανέπτυξε το θέμα "Μπορεί η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση να βοηθήσει την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος;", ο κ. Γιαννούλης Νικόλαος, φυσικός - περιβαλλοντολόγος, μίλησε για "Το πρόβλημα της διαχείρισης του Λούρου ποταμού και του Αμβρακικού κόλπου", ο κ. Αναγνώστου Ευάγγελος, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Α'θμιας Άρτας, παρουσίασε το "Σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων" και ο κ. Ντάκουλας Ευάγγελος, Υπεύθυνος ΚΠΕ Φιλιππιάδας, μίλησε για την "Εκπαίδευση για αειφόρο ανάπτυξη".


ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 1032
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΛΟΥΡΟΣ: Πόσα προσφέρει ένα ποτάμι!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Μαϊος 20, 2012 3:55 pm


Την τελευταία ημέρα του τριήμερου σεμιναρίου, την Κυριακή, οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν και στους χώρους της παλιάς παιδόπολης του Ζηρού και περπάτησαν στα γύρω από τις όχθες της λίμνης δάση.


ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 1032
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΛΟΥΡΟΣ: Πόσα προσφέρει ένα ποτάμι!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Μαϊος 20, 2012 3:58 pm


Η βόλτα στο δάσος μας έδωσε την ευκαιρία να μαζέψουμε και να μελετήσουμε και μανιτάρια:




ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 1032
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΛΟΥΡΟΣ: Πόσα προσφέρει ένα ποτάμι!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Μαϊος 20, 2012 3:59 pm


Να σημειώσουμε ότι στο ΚΠΕ Φιλιππιάδας υλοποιείται για μαθητές σχολείων και ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα τα μανιτάρια.

ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 1032
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΛΟΥΡΟΣ: Πόσα προσφέρει ένα ποτάμι!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Μαϊος 20, 2012 4:02 pm


Δίπλα στις όχθες της λίμνης οι εκπαιδευτικοί έπαιξαν και διάφορα περιβαλλοντικά παιχνίδια, κατάλληλα για διδάξουν στους μαθητές τους όσα καινούρια αποκόμισαν από το σεμινάριο.


ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 1032
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΛΟΥΡΟΣ: Πόσα προσφέρει ένα ποτάμι!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Μαϊος 20, 2012 4:04 pm

Αργότερα, γυρίζοντας στην αίθουσα διαλέξεων του ΚΠΕ, οι εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας


και εκπόνησαν πρότζεκτ περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με αφόρμηση όσα είδαν και άκουσαν στο σεμινάριο.


ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 1032
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΛΟΥΡΟΣ: Πόσα προσφέρει ένα ποτάμι!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Μαϊος 20, 2012 4:46 pm



Η δική μου ομάδα δημιούργησε πρότζεκτ με τίτλο:

"Γύρω γύρω όλοι στη μέση ο Ζηρός!"


Το θέμα το πρότεινε το μέλος της ομάδας η κ. Δήμητρα, γυμνάστρια, και αφορούσε την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του ΚΠΕ για πραγματοποίηση διαφόρων παιχνιδιών και αθλημάτων.

Σκοπός μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά να διαπιστώσουν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον αλλά και να το μελετήσουν. Πχ η ομάδα πρότεινε το παιχνίδι "Τυφλοσερσέγκι" (σε αντιστοιχία με τη γνωστή τυφλόμυγα και με αφορμή μια σφήκα που συναντήσαμε στο Ζηρό, το σερσέγκι, και που δυστυχώς δοκιμάσαμε και πόσο πονάει το τσίμπημά της... ) Στο "Τυφλοσερσέγκι" τα παιδιά ψηλαφίζουν με κλειστά μάτια διάφορα φύλλα από τη χλωρίδα του Ζηρού και τα περιγράφουν μαντεύοντας σε τι φυτό ανήκουν.

Στα πλαίσια του πρότζεκτ μας εντάξαμε και έρευνα για τα παιχνίδια που έπαιζαν στον ίδιο χώρο πριν από μερικές δεκαετίες τα παιδιά που φιλοξενούνταν στην Παιδόπολη του Ζηρού. Γιατί το περιβάλλον δεν είναι μόνο η χλωρίδα και η πανίδα αλλά και το ανθρώπινο!

Σε ένα τέτοιο πρόγραμμα θα μπορούσαν επίσης να πραγματοποιηθούν αγώνες δρόμου και βαδίσματος, ποδηλατοδρομία, εποστρακισμός (παιχνίδι με πετρούλες που αναπηδούν στο νερό της λίμνης), πεντόβολα με πετρούλες που θα μαζέψουν τα παιδιά, μπίλιες με καρπούς δέντρων αλλά και επιτραπέζια παιχνίδια κατασκευασμένα ειδικά για το φυσικό περιβάλλον του Ζηρού.

(ιδέες για πολλά ακόμη παιχνίδια μπορεί κανείς να βρει εδώ

http://diadiktiomenoi.blogspot.com/2012/04/blog-post_04.html )

Μια ιδιαίτερη διάσταση του πρότζεκτ θα μπορούσε να είναι και η εξήγηση στα παιδιά του λόγου που στη λίμνη Ζηρού δεν μπορεί κανείς να κάνει αθλήματα του νερού... Γιατί στη λίμνη αυτή δεν επιτρέπεται ούτε να κολυμπάμε ούτε και να ψαρεύουμε ούτε να τρώμε τα ψάρια της. Παρά την απίστευτη φυσική της ομορφιά η λίμνη αυτή έχει προσβληθεί από έναν βακτήριο τοξικό και έτσι απαγορεύεται η επαφή με το νερό και ειδικά την άνοιξη που λόγω του βακτηρίου η λίμνη παίρνει ένα περίεργο κόκκινο χρώμα!


Διαβάστε περισσότερα εδώ

http://filippiada.blogspot.com/2008/12/z.html

http://mikrokellaribiolog.blogspot.com/2010/03/blog-post_21.html

Το Planktothrix rubescens είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, καθώς παράγει μια τοξίνη που χαρακτηρίζεται ηπατοτοξίνη και σε μεγάλες δόσεις μπορεί να οδηγήσει σε νέκρωση του ήπατος, ενώ σε μικρές δόσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα σε καρκινογένεση του ήπατος.

Για τον λόγο αυτό τα όρια ασφάλειας που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας είναι πολύ χαμηλά, για το πόσιμο νερό για παράδειγμα δεν πρέπει να ξεπερνά το 1 mg/l και για την άσκηση δραστηριοτήτων στο νερό της λίμνης (κολύμβηση, κωπηλασία) τα 20 mg/l. Ωστόσο, πέρυσι τέτοιες μέρες οι ποσότητες τοξίνης που ανιχνεύτηκαν στο νερό της λίμνης του Ζηρού ήταν στα 200 mg/l.

Οι τοπικοί φορείς ξεκαθαρίζουν ότι το νερό της λίμνης δεν χρησιμοποιείται για την άρδευση, ούτε βέβαια για την ύδρευση οικισμών. Πάντως, οι επιστήμονες συνιστούν στους κατοίκους να μην ψαρεύουν και σε καμία περίπτωση, αλλά και σε καμία εποχή του χρόνου να μην καταναλώνουν ψάρια από τη λίμνη, γιατί η τοξίνη συγκεντρώνεται στους ιστούς των ψαριών και τα καθιστά επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία.

Έτσι λοιπόν γύρω γύρω όλοι μπορούμε να παίζουμε και στη μέση ο Ζηρός να ξεκουράζεται με το τοξικό βακτήριο κρυμμένο βαθιά στα νερά του... Περπατώντας στις όχθες δεν κινδυνεύουμε, μόνο αν βρεθούμε μέσα στο νερό. Γύρω γύρω όλοι λοιπόν. Στη μέση μόνο ο Ζηρός!

Και να πώς μέσα από το παιχνίδι μπορούμε να οδηγηθούμε στη γνώση αλλά και στην κατάρτιση κανόνων ώστε τα παιχνίδια μας και οι διάφορες δραστηριότητές μας να γίνονται με ασφάλεια! Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να θυμόμαστε ότι η φύση είναι πιο δυνατή από μας και είμαστε υποχρεωμένοι να σεβόμαστε τα όρια που μας θέτει!


ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 1032
Ημερομηνία εγγραφής : 10/07/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 2 από 2 Επιστροφή  1, 2

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης