ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011 - 2012: Προγραμματισμός

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011 - 2012: Προγραμματισμός

Δημοσίευση από Admin Την / Το Σαβ Αυγ 20, 2011 10:20 am

Ο Αύγουστος πλησιάζει πια στο τέλος του. Σε λίγες μέρες έρχεται το φθινόπωρο και οσονούπω η έναρξη του νέου σχολικού έτους 2011 - 2012.


Αυτό είναι το συνοπτικό ημερολόγιο της νέας χρονιάς. Σημειώνονται σ' αυτό με κίτρινο χρώμα τα Σαββατοκύριακα, με κόκκινο οι επίσημες αργίες και με πράσινο σημειώσαμε αφενός τις σχολικές γιορτές κι αφετέρου την πρώτη και την τελευταία μέρα μετά και πριν από διακοπές.

Όπως λοιπόν παρατηρούμε φέτος τα μαθήματα για τα παιδιά του δημοτικού θα αρχίσουν στις 12 Σεπτεμβρίου, Δευτέρα, αφού η 11η Σεπτέμβρη που είναι η επίσημη έναρξη, πέφτει Κυριακή. Οι δάσκαλοι όμως θα παρουσιαστούν στο σχολείο από την 1η Σεπτέμβρη, ημέρα Πέμπτη.

Η 28η Οκτωβρίου πέφτει Παρασκευή και ως είθισται η σχολική γιορτή θα γίνει μια μέρα πριν, στις 27, ημέρα Πέμπτη. Κάποια από τις τελευταίες μέρες του Οκτώβρη θα υπάρξει και μια ακόμη "αργία" για τα παιδιά λόγω συνέλευσης του συλλόγου εκπαιδευτικών Θεσπρωτίας. Η ακριβής ημερομηνία δε μας είναι ακόμη γνωστή.

Η γιορτή του Πολυτεχνείου, η 17η Νοεμβρίου, πέφτει Πέμπτη και σύμφωνα με τα ισχύοντα γιορτάζεται στα σχολεία την ίδια μέρα.

Στις 23 Δεκεμβρίου, Παρασκευή, το σχολείο θα κλείσει για τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Θα γυρίσουμε στο σχολείο 9 Ιανουαρίου, Δευτέρα, καθώς η 8 του μήνα που κανονικά ανοίγουμε πέφτει Κυριακή.

Στις 30 Ιανουαρίου, Δευτέρα, τα σχολεία θα γιορτάσουν τους προστάτες των γραμμάτων, τους Τρεις Ιεράρχες.

Στις 24 Φεβρουαρίου, Παρασκευή, θα κλείσουμε για τριήμερο Αποκριάς και στις 27 του μηνός είναι η αργία της Καθαρής Δευτέρας.

Η 25η Μαρτίου πέφτει Κυριακή και επομένως η σχολική γιορτή θα γίνει την Παρασκευή, 23 του μήνα.

Το Πάσχα του 2012 είναι στις 15 Απριλίου και κατά συνέπεια το σχολείο θα κλείσει στις 6 Απριλίου, παραμονή του Λαζάρου, και θα ανοίξει και πάλι τη Δευτέρα του Θωμά, 23 Απριλίου 2012.

Η Πρωτομαγιάτικη αργία πέφτει Τρίτη. Τέλη Μαΐου ή αρχές Ιουνίου θα υπάρξει μια ακόμη αργία, με άγνωστη προς το παρόν ημερομηνία, λόγω συνέλευσης του συλλόγου των εκπαιδευτικών.

Η αργία του Αγίου Πνεύματος για το 2012 είναι στις 4 Ιουνίου. Και στις 15 Ιουνίου, ημέρα Παρασκευή, θα λήξει το σχολικό έτος για τους μαθητές. Για τους δασκάλους τελευταία εργάσιμη μέρα είναι η 21η Ιουνίου, ημέρα Πέμπτη.

Το ημερολόγιο πρόκειται σύντομα να περιλάβει και τις μέρες των διδακτικών επισκέψεων. Σύμφωνα με το νόμο οι διδακτικές επισκέψεις για ολόκληρο το σχολικό έτος δεν μπορούν να ξεπερνούν τις 9 και είθισται να γίνεται μία κάθε εργάσιμο μήνα, ανάλογα και με τον προγραμματισμό του σχολείου.

Πιθανόν επίσης κάποιες ώρες ή και μέρες να διατεθούν για σεμινάρια των εκπαιδευτικών, κατόπιν απόφασης του αρμόδιου σχολικού συμβούλου, όπως έγινε και πέρυσι.

Έκτακτα γεγονότα που ενδέχεται να διακόψουν τα μαθήματα για μία ή και περισσότερες μέρες είναι οι βουλευτικές εκλογές (δεν προβλέπονται με τα ως τώρα ισχύοντα για τη σχολική χρονιά που διανύουμε), απεργίες του εκπαιδευτικού προσωπικού καθώς και άλλα γεγονότα που το υπουργείο Παιδείας ή και οι τοπικές αρχές θα εκτιμήσουν ότι επιβάλλουν κλείσιμο του σχολείου (όπως έγινε με την επιδημία της γρίπης πρόπερσι).

Με τα ως τώρα πάντως γνωστά στοιχεία η νέα σχολική χρονιά θα διαρκέσει 36 εβδομάδες, συνυπολογίζοντας και τις αργίες που πέφτουν ενδιάμεσα και αφαιρώντας τις 4 εβδομάδες των διακοπών των Χριστουγέννων και του Πάσχα.

Συγκεκριμένα κατά μήνα έχουμε:

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ: 3 εβδομάδες ή 15 ημέρες (- 1 μέρα για αγιασμό)

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ: 4 εβδομάδες ή 20 ημέρες (- 1 ή 2 ημέρες σχολικής γιορτής και συνέλευσης) + 1 ημέρα αργίας 28ης

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: 4 εβδομάδες ή 22 ημέρες (- 1 ημέρα σχολικής γιορτής)

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: 3 εβδομάδες ή 17 ημέρες (- 1 ημέρα σχολικής γιορτής) + διακοπές Χριστουγέννων

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: 3 εβδομάδες ή 16 ημέρες + 1 ημέρα εορτασμού 3 Ιεραρχών

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: 4 εβδομάδες ή 20 ημέρες (- 1 ημέρα γιορτής ) + 1 ημέρα αργίας

ΜΑΡΤΙΟΣ: 4 εβδομάδες ή 22 ημέρες (- 1 ημέρα σχολικής γιορτής)

ΑΠΡΙΛΙΟΣ: 2 εβδομάδες ή 11 ημέρες + 2 εβδομάδες διακοπές Πάσχα

ΜΑΪΟΣ: 4 εβδομάδες ή 22 ημέρες + 1 ημέρα αργίας Πρωτομαγιάς

ΙΟΥΝΙΟΣ: 2 εβδομάδες ή 10 ημέρες (- 1 ή 2 ημέρες συνέλευσης και λήξης μαθημάτων) + 1 ημέρα αργίας


Οι μέχρι τώρα γνωστές ημέρες αργίας ή εορτών στο σχολείο, καθώς και μέρες έναρξης ή λήξης μαθημάτων που συνήθως συνεπάγονται και αναστάτωση του προγράμματος, αντιστοιχούν στις ακόλουθες μέρες της εβδομάδας:

ΔΕΥΤΕΡΕΣ: 4 (αγιασμός, Τριών Ιεραρχών, Καθαρή Δευτέρα, Αγίου Πνεύματος)

ΤΡΙΤΕΣ: 1 (Πρωτομαγιά)

ΤΕΤΑΡΤΕΣ: 0

ΠΕΜΠΤΕΣ: 2 (σχολικές γιορτές 28ης Οκτωβρίου και 17ης Νοεμβρίου)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΕΣ: 6 (αργία 28ης, σχολικές γιορτές Χριστουγέννων, Αποκριάς, 25ης Μαρτίου, τελευταία μέρα πριν από διακοπές Πάσχα, λήξη σχολικού έτους)

Στις μέρες βέβαια αυτές θα προστεθούν και οι αργίες ή οι διδακτικές επισκέψεις που ακόμη δε γνωρίζουμε τις ημερομηνίες τους ή ακόμη και οι μέρες απεργίας ή σεμιναρίων. Καλό θα είναι οι μέρες αυτές να μη συμπέσουν με τις ήδη επιβαρυμένες Παρασκευές και Δευτέρες.

Με τον προγραμματισμό αυτό βλέπουμε ότι οι καθαρά εργάσιμες μέρες της νέας σχολικής χρονιάς είναι 166. Αν αφαιρέσουμε 9 μέρες για διδακτικές επισκέψεις μένουν 157. Κι άλλες 2 ημέρες είναι πιθανό να αφιερωθούν σε σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς. Άρα καλώς εχόντων των πραγμάτων έχουμε 155 ημέρες εργασίας. Για τους μαθητές και εντός της τάξης. Γιατί αφενός οι εκπαιδευτικοί εργάζονται και επιπλέον ημέρες και αφετέρου εργασία για τα παιδιά θεωρείται και η συμμετοχή σε διδακτική επίσκεψη και πολύ περισσότερο η διοργάνωση σχολικής γιορτής ή και συμμετοχή σε παρέλαση.

avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://faros.fforumfree.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011 - 2012: Προγραμματισμός

Δημοσίευση από Admin Την / Το Σαβ Αυγ 20, 2011 10:20 am

Η καταμέτρηση λοιπόν που κάνουμε έχει κυρίως το νόημα του καλύτερου προγραμματισμού της διδασκαλίας των μαθημάτων και ειδικά για τον εκπαιδευτικό είναι σημαντικό να γνωρίζει πόσες Δευτέρες ή Τρίτες κλπ διαθέτει ώστε να ρυθμίσει ανάλογα το ωρολόγιο πρόγραμμα. Βεβαίως το ωρολόγιο πρόγραμμα εξαρτάται και από τη σχετική απόφαση των οργάνων διοίκησης του σχολείου (πχ ποιες μέρες θα γίνονται τα εφτάωρα για τους μαθητές των μεγάλων τάξεων ή ποιες μέρες και ώρες θα μπαίνουν στο κάθε τμήμα οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας ή άλλοι δάσκαλοι που συμπληρώνουν ωράριο σε άλλες τάξεις).

Αφού λοιπόν τα υπολογίσει και αυτά ο δάσκαλος οφείλει να ρυθμίσει ποιες μέρες θα διδάσκεται το κάθε μάθημα ανάλογα και με τις ώρες που απαιτεί η διδασκαλία του καθενός αλλά και η ιδιαίτερη δυσκολία του καθώς και όσα προβλέπουν οι παιδαγωγικές αρχές καθώς και οι οδηγίες του υπουργείου Παιδείας.

Παράδειγμα: Βλέποντας ότι η Παρασκευή για τη χρονιά αυτή είναι επιβαρυμένη από αργίες και άλλες εκδηλώσεις, είναι λογικό να φροντίσουμε να μη διδάσκεται τη μέρα αυτή κάποιο μάθημα που η ύλη του δεν επιτρέπει να χαθεί καμία διδακτική ώρα...

Όμως δεν μπορούμε να μη λάβουμε υπόψη και την τελική διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου ώστε σε μέρες που τα παιδιά έχουν εφτάωρο να μη συσσωρεύονται όλα τα δύσκολα μαθήματα.

Επίσης φροντίζουμε το δίωρο της Γλώσσας να είναι στην αρχή του προγράμματος, εκτός αν μπαίνουν τις ώρες αυτές άλλοι εκπαιδευτικοί και όχι ο δάσκαλος της τάξης.

Και τα Μαθηματικά λόγω της δυσκολίας του μαθήματος κρατάνε μία από τις πρώτες ώρες της μέρας, συνήθως την τρίτη ώρα.

Αντίθετα η ώρα των εικαστικών ή της ευέλικτης ζώνης που είναι πιο χαλαρές μπορούν να τοποθετηθούν στο τέλος.

Μια πρόσθετη δυσκολία για τις μεγάλες τάξεις αποτελεί η ώρα των Φυσικών καθώς απαιτείται η εργαστηριακή προσέγγιση του μαθήματος και η προετοιμασία της αίθουσας για διεξαγωγή πειραμάτων. Πρέπει λοιπόν να μπαίνει σε τέτοια θέση που να μη χάνεται χρόνος για την προετοιμασία ή και για το συμμάζεμα που θα γίνει μετά.

Ακόμη πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη την ώρα διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής (Γυμναστική) και τη σωματική κούραση των παιδιών μετά απ' αυτό το μάθημα. Το μάθημα λοιπόν που θα επιλέξουμε να μπει αμέσως μετά, ειδικά όταν δεν παρεμβάλλεται διάλειμμα, θα πρέπει να είναι κατάλληλο με την κατάσταση των παιδιών...

Σημασία έχουν και οι μέρες της εβδομάδας ως προς την κούραση αλλά και το βαθμό συγκέντρωσης που από την εμπειρία ή και έρευνες έχουμε διαπιστώσει ότι προκαλούν στους μαθητές. Η Παρασκευή, για παράδειγμα, ως τελευταία ημέρα της εργάσιμης εβδομάδας, δεν είναι η κατάλληλη μέρα για φορτωμένο πρόγραμμα... Τα παιδιά κουβαλούν όλη την κούραση των προηγούμενων ημερών καθώς και την αναστάτωση για το Σαββατοκύριακο που δε τα αφήνει να συγκεντρωθούν, όχι τόσο όσο άλλες μέρες της εβδομάδας.

Σίγουρα φροντίζουμε και για τη δίκαιη κατανομή των μαθημάτων ώστε να μην υπάρχουν μέρες με πολύ βαρύ πρόγραμμα και άλλες με πολύ ελαφρύ. Σε μέρα δηλαδή που οι μαθητές έχουν Φυσική Αγωγή και Μουσική (μαθήματα που ορίζονται από το σχολείο) ο δάσκαλος θα αποφύγει να βάλει και ώρα Εικαστικών.

Υπάρχουν επίσης κανόνες που ορίζουν ποια μαθήματα μπορούν ή και πρέπει να διδάσκονται σε δίωρο συνεχόμενο και ποια όχι. Η Γλώσσα για παράδειγμα διδάσκεται σε δίωρα (εκτός αν είναι μονός ο συνολικός αριθμός των ωρών οπότε μένει και μια ώρα μόνη της) ενώ τα Μαθηματικά μία ώρα τη μέρα.

Σαφώς και υπάρχουν και εξαιρέσεις όταν υφίστανται ειδικές δυσκολίες στη διαμόρφωση του προγράμματος. Και οπωσδήποτε βγαίνει το συμπέρασμα ότι δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση η διαμόρφωση προγράμματος και μάλλον στόχος ανέφικτος το άριστο από κάθε άποψη ωρολόγιο πρόγραμμα. Προσπαθούμε όμως πάντα για το καλύτερο. Γιατί είναι σημαντικότατη παράμετρος το καλό πρόγραμμα στην επιτυχία των στόχων του σχολείου.
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://faros.fforumfree.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011 - 2012: Προγραμματισμός

Δημοσίευση από Admin Την / Το Σαβ Αυγ 20, 2011 11:13 am


ΟΙ ΩΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


Και τώρα ας γνωρίσουμε ποια μαθήματα και πόσες ώρες διδάσκονται ανά τάξη σε ένα σχολείο σαν το δικό μας, δηλαδή 6θέσιο και άνω:


Όπως βλέπουμε η Πέμπτη τάξη έχει αρκετές αλλαγές στο πρόγραμμά της σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Καινούρια μαθήματα μπαίνουν στο πρόγραμμα, όπως: Φυσική (3 ώρες την εβδομάδα), Γεωγραφία (2 ώρες), Δεύτερη ξένη γλώσσα (2 ώρες), Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (1 ώρα).

Ταυτόχρονα αυξάνεται και η συνολική παραμονή των παιδιών στο σχολείο από 30 ώρες την εβδομάδα σε 32. Και συγκεκριμένα τα παιδιά της Πέμπτης θα έχουν τρεις μέρες εξάωρο την εβδομάδα και δύο μέρες εφτάωρο! Θα τελειώνουν δηλαδή στις 13.15 όταν έχουν εξάωρο και στις 14.00 όταν έχουν εφτάωρο.

Να σημειώσουμε όμως ότι σε κάποια μαθήματα υπάρχει μείωση των ωρών διδασκαλίας τους την εβδομάδα, όπως για παράδειγμα η Γλώσσα, που από 8 ώρες θα διδάσκεται πλέον 7. Από μία ώρα μειώνονται και η Αισθητική Αγωγή και η Ευέλικτη Ζώνη.

Ενώ αποχωρεί ένα μάθημα που στα τέσσερα πρώτα χρόνια του Δημοτικού κρατούσε βασική θέση στο πρόγραμμα, η Μελέτη Περιβάλλοντος! Στη θέση της πια θα διδάσκονται τα Φυσικά, η Γεωγραφία και η Κοινωνική - Πολιτική Αγωγή.

avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://faros.fforumfree.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011 - 2012: Προγραμματισμός

Δημοσίευση από Admin Την / Το Σαβ Αυγ 20, 2011 11:21 am

Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ


Άγνωστο είναι ποιος δάσκαλος θα διδάσκει το κάθε μάθημα και τυπικά άγνωστο είναι και ποιος θα είναι ο δάσκαλος της τάξης. Τις αποφάσεις αυτές θα πάρουν τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη τα όργανα διοίκησης του σχολείου και με τη σύμφωνη γνώμη των ανωτέρων οργάνων εκπαίδευσης.

Αν, τονίζω ΑΝ, είμαστε μαζί, τότε προκύπτει με τα ως τώρα ισχύοντα για το ωράριο των εκπαιδευτικών το εξής πρόβλημα, που το είχαμε και πέρυσι. Οι δικές μου ώρες εργασίας δεν καλύπτουν όλες τις ώρες διδασκαλίας μαθημάτων από ειδικότητα δασκάλου στην τάξη σας. Και συγκεκριμένα περισσεύουν πέντε ώρες. Αυτό βεβαίως μπορεί και να αλλάξει αν το υπουργείο μάς στείλει νέα εγκύκλιο για το θέμα των ωρών ή το σχολείο λάβει σχετικές αποφάσεις...

Αν, αχ αυτό το αν, ισχύσουν τα γνωστά ως τώρα, θα πρέπει να αποφασίσω (και όχι μόνη μου) ποια μαθήματα της τάξης θα διδαχτούν από άλλο δάσκαλο. Εδώ θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και τις επιθυμίες του νέου διευθυντή του σχολείου μας που μπορεί να ορίσει εκείνος ποια μαθήματα θα δοθούν σε άλλους εκπαιδευτικούς. Τα Θρησκευτικά, η Ιστορία, η Γεωγραφία, η Κοινωνική - Πολιτική Αγωγή; Είθισται πάντως τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά να τα κάνει ο δάσκαλος της τάξης, που γνωρίζει καλύτερα τα παιδιά αλλά και λόγω των πολλών ωρών αυτών των δύο μαθημάτων.

Υπάρχει επίσης ενδεχόμενο όταν το πρόγραμμα δε βγαίνει, να αναλάβει ο δάσκαλος της τάξης και υπερωρίες. Οπότε στην περίπτωση αυτή μπορεί και να μη χρειαστεί να μπει άλλος δάσκαλος, εκτός βέβαια από τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων που διδάσκουν τη Φυσική Αγωγή, τις Ξένες Γλώσσες και τη Μουσική.

Όλα αυτά λοιπόν μας είναι ακόμη άγνωστα. Και πρέπει να περιμένουμε το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου για να ξεκαθαριστούν. Ακόμη και το αν θα είμαστε μαζί ή κάποιος άλλος δάσκαλος αναλάβει το τμήμα σας!

Τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη θα οριστεί και ποια αίθουσα φέτος θα στεγάσει την τάξη σας.

Όπως και ποια γιορτή της σχολικής χρονιάς θα αναλάβετε να προετοιμάσετε.

Πιθανόν στο δεκαήμερο αυτό να οριστούν και οι διδακτικές επισκέψεις (πότε και πού θα γίνει η καθεμιά) αλλά και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που γίνουν αυτό το χρόνο. (όπως πχ το περιβαλλοντικό πρόγραμμα της Helmepa Junior που κάναμε πέρυσι)

Το ίδιο δεκαήμερο γίνονται και οι μετεγγραφές μαθητών. Φεύγουν για άλλα σχολεία όσα παιδιά αλλάζουν τόπο κατοικίας ή έρχονται σε μας καινούριοι μαθητές!

Και παράλληλα αναλαμβάνουν καθήκοντα οι νέοι δάσκαλοι που πήραν μετάθεση ή απόσπαση ή και διορισμό στο σχολείο μας, ενώ διαπιστώνουμε και ποιοι από τους παλιούς εκπαιδευτικούς δε θα εργαστούν κοντά μας τη νέα χρονιά. Και για τους λόγους που αναφέραμε πριν αλλά και γιατί μπορεί να βγήκαν στη σύνταξη ή να βρίσκονται σε άδεια.

Να γιατί βιαστήκαμε να βάλουμε μπροστά τον προγραμματισμό. Κι ας είναι ακόμη Αύγουστος. Γιατί τις δέκα πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη έχουν να γίνουν πάρα πολλά ώστε το σχολείο να είναι πανέτοιμο να δεχτεί τα παιδάκια τη μέρα του αγιασμού, στις 12 Σεπτεμβρίου 2011.

Στα πολλά να υπολογίσετε και την παραλαβή των βιβλίων, την τακτοποίηση του εποπτικού υλικού αλλά και την προετοιμασία από τον κάθε δάσκαλο αφενός της αίθουσας και αφετέρου τόσο του ξεκινήματος της χρονιάς όσο και του προγραμματισμού για όλους τους μήνες που θα ακολουθήσουν.

Συγκεκριμένα ο δάσκαλος από τη μέρα που θα του ανακοινωθεί ποια τάξη θα αναλάβει, οφείλει να ενημερωθεί για τους μαθητές του τμήματος, τη διδακτέα ύλη, το αναλυτικό πρόγραμμα, τα εποπτικά μέσα που διαθέτει το σχολείο, να παραλάβει βιβλία μαθητών και δασκάλου, να μελετήσει σχετικές εγκυκλίους, να προτείνει στο σύλλογο διδασκόντων διδακτικές επισκέψεις και εκπαιδευτικά προγράμματα και πολλά άλλα! Πχ να ετοιμάσει κατάλογο με τα απαραίτητα εφόδια του κάθε μαθητή, ποια και πόσα τετράδια θα χρειαστούν, μολύβια, μπογιές, γεωμετρικά όργανα κλπ.

Με λίγα λόγια από την πρώτη Σεπτέμβρη οι δάσκαλοι τρέχουν. Αν και οφείλουμε να πούμε πως και το καλοκαίρι οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν να ανανεώνουν τις γνώσεις τους και όχι να κάααααααθονται και να ξεκουράζονται και μόνο. Κανείς δεν μπορεί να είναι σωστός δάσκαλος αν δεν ανανεώνει τακτικά το "θεωρητικό του οπλοστάσιο". Να θυμάται δηλαδή όσα γνωρίζει αλλά και να μαθαίνει όσα καινούρια αφορούν το έργο του.

Όταν βεβαίως ο δάσκαλος ξέρει πάνω κάτω ποια τάξη θα πάρει, τότε μέσα στο καλοκαίρι φροντίζει να κάνει και ειδική ετοιμασία για την τάξη αυτή. Γιατί τι θα πρωτοπρολάβει μέσα στις 10 πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη; Που εκτός των άλλων περιλαμβάνουν υποχρεωτική παρουσία στο σχολείο, συμμετοχή σε συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων ή και σε επιμορφωτικά σεμινάρια...

avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://faros.fforumfree.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011 - 2012: Προγραμματισμός

Δημοσίευση από Admin Την / Το Σαβ Αυγ 20, 2011 12:14 pm

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ


Τα ίδια όμως καθήκοντα, στο βαθμό που τους αναλογούν, έχουν και οι μαθητές που θέλουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στα καθήκοντα της νέας τάξης. Καθώς ο Αύγουστος βαδίζει προς το τέλος του, αρχίζουν τις επαναλήψεις και την προετοιμασία. Και σύμφωνα με τις οδηγίες του δασκάλου τους την προηγούμενη χρονιά.

Θυμίζω ότι στη δική μας τάξη είχαμε συζητήσει να γίνουν τα εξής: (προαιρετικά βεβαίως... )

1. Να διαβάσουμε λογοτεχνικά βιβλία.

2. Να ρίχνουμε μια ματιά στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά. Επανάληψη σε ορθογραφία, ανάγνωση, γραμματική. Λύσιμο κάποιων ασκήσεων που μας δυσκόλεψαν κατά τη διάρκεια της Τετάρτης.

3. Να γράψουμε στο ημερολόγιο μια εκθεσούλα για το πώς περάσαμε το καλοκαίρι. Μπορούμε να τη συνοδεύσουμε με σχετικές ζωγραφιές ή και φωτογραφίες.

4. Φυτολόγιο! Ολοκληρώνουμε το φυτολόγιό μας με φύλλα και άνθη φυτών του τόπου μας...

Σ' αυτά που τα είχαμε ήδη πει να προσθέσω τώρα μια καλή επανάληψη της Ιστορίας ώστε να είμαστε έτοιμοι να μπούμε στο νέο μας βιβλίο...

Ετοιμασία ατομικών ή και ομαδικών εργασιών για τη Helmepa Junior. Μπορεί να είναι μια ζωγραφιά, ένα ποίημα, ένα θεατρικό κατάλληλο να παιχτεί από τα παιδιά της τάξης μας, συλλογή φυσικών υλικών από τους τόπους που παραθερίζουμε (πχ βότσαλα, όστρακα, αποξηραμένα φυτά κλπ), φωτογραφίες από σημεία που ενδιαφέρουν το πρόγραμμα (πχ μια ωραία παραλία, θαλάσσιες δραστηριότητες, ψάρεμα, καράβια και άλλα πλεούμενα, παράνομη χωματερή κλπ). Μπορείτε ακόμη να πάρετε συνεντεύξεις από ανθρώπους που κάνουν επαγγέλματα σχετικά με τη θάλασσα, να κάνετε ρεπορτάζ για ένα οικολογικό πρόβλημα της περιοχής μας, να συγκεντρώσετε άρθρα και υλικό για περιβαλλοντικά θέματα, να δημιουργήσετε ένα βίντεο κατάλληλο, σταυρόλεξο, ανέκδοτα, γελοιογραφίες, ασκήσεις hot potatoes, αναρτήσεις στο φόρουμ της τάξης και ό,τι άλλο σκεφθείτε ή θελήσετε...

Παρακαλώ επίσης να προετοιμάσετε ποια βιβλία της προσωπικής σας βιβλιοθήκης θα παραχωρήσετε φέτος στη δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης. Λίγα μα καλά! Να αξίζουν τον κόπο να διαβαστούν και από τους συμμαθητές σας. Ξεχωρίστε επίσης τους αγαπημένους σας συγγραφείς ώστε με κοινή συζήτηση και εφόσον είναι δυνατόν να προσπαθήσουμε να κλείσουμε φέτος συνάντηση με ένα σύγχρονο Έλληνα συγγραφέα παιδικών βιβλίων. Ή και να επικοινωνήσουμε μαζί του...

Οι καλλιτέχνες της τάξης μπορούν να ετοιμάσουν μια ωραία ζωγραφιά ώστε από την πρώτη μέρα να βάλουμε την προσωπική μας πινελιά στη νέα αίθουσα. Να την ομορφύνουμε αλλά και να τη νιώσουμε δική μας. Εννοείται πως αντί για ζωγραφιά - ζωγραφιά μπορείτε να ετοιμάσετε και οτιδήποτε άλλο ανήκει στο χώρο των εικαστικών. Πχ ένα κολάζ, μια κατασκευή με χαρτόνια ή άλλα υλικά, ένα γλυπτό με πηλό...

Υπάρχουν όμως και δραστηριότητες που δεν απαιτούν χέρια, μόνο σκέψη. Σκεφθείτε για παράδειγμα ποιον θα ψηφίσετε για το προεδρείο της τάξης, για αρχηγό της ομάδας της Helmepa Junior, με τι θα θέλατε να ασχοληθούμε τις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης (θέματα που να ταιριάζουν με την ηλικία σας και τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά σας), με ποιους θα καθίσετε στην ίδια ομάδα, ποια δραστηριότητα θα αναλάβετε στην τάξη (πχ υπεύθυνος δανειστικής βιβλιοθήκης, βοηθός πειραμάτων, επιμελητής εργαστηρίου πληροφορικής, δημοσιογράφος της εφημερίδας της τάξης, συντονιστής του φόρουμ, υπεύθυνος εικαστικών, κηπουρός, φωτογράφος, d-j!!! ή ηχολήπτης ή και καμεραμάν, διαιτολόγος, βοηθός ιστορίας ή γεωγραφίας, επιμελητής τάξης. Νομίζω φτάνουν αυτά και περισσεύουν ώστε ο καθένας να έχει τουλάχιστον μια δραστηριότητα!

Το θέμα είναι να κάνει ο καθένας αυτό που του αρέσει αλλά και τα καταφέρνει! Ο κατάλληλος δηλαδή άνθρωπος στην κατάλληλη θέση!

Οδηγίες για την κάθε δραστηριότητα που δεν είχαμε πέρυσι, θα δοθούν όταν ξεκινήσει το σχολείο ή και στο φόρουμ αν κάποιος κάνει σχετικές ερωτήσεις.

Τονίζω ότι όλα αυτά είναι προαιρετικά. Δεν είστε υποχρεωμένοι να τα κάνετε. Και σίγουρα δε χρειάζεται να τα κάνετε όλα. Δεν ξεχνώ πως ακόμη βρίσκεστε σε διακοπές και κάποια παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Για όσους όμως έχουν και θέλουν να γεμίσουν δημιουργικά το χρόνο τους, η νέα χρονιά έχει ήδη αρχίσει!

Για να μη λένε δηλαδή μερικοί μερικοί ότι στην Ελλάδα τα παιδιά έχουν λιγότερο χρόνο σχολείου από τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Μην ξεχνάτε ότι το νέο σχολείο της πατρίδας μας έχει ενσωματώσει και διαδικασίες ψηφιακού σχολείου και το φόρουμ της τάξης μας ανήκει στις διαδικασίες αυτές. Κι ακόμη πως το σχολείο δεν είναι σαν τα χαπάκια που μας δίνει υποχρεωτικά ο γιατρός αλλά και εθελοντική προσπάθεια να μάθουμε καινούρια πράγματα.

Κι έχει νόημα να τονίσουμε ότι οι αρχαίοι μας πρόγονοι έλεγαν:

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΕΙΔΕΝΑΙ ΦΥΣΕΙ ΟΡΕΓΕΤΑΙ!

Δηλαδή ο άνθρωπος από τη φύση του θέλει να μαθαίνει, να μορφώνεται...

Λέμε λοιπόν όχι στον καταναγκασμό και στο υποχρεωτικό και σφιχτό πρόγραμμα, λέμε ναι στην αυτοθέλητη προσέγγιση της γνώσης και στη δημιουργικότητα του κάθε παιδιού!

Όταν με το καλό ανοίξει το σχολείο, θα έρθουν και όσα υποχρεωτικά πρέπει να κάνει ο καθένας σας. Δεν μπορούμε να τα καταργήσουμε και αυτά. Μα παράλληλα ως εθελοντές που γίναμε συμμετέχοντας στη Helmepa, κάνουμε και το δικό μας ελεύθερο πρόγραμμα. Όσο και όποιο ο καθένας σας αποφασίσει!
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://faros.fforumfree.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης